fredag 4 november 2011

Summering av två dagar på Vänern.

I torsdags tog jag en tur själv, började bra med två snabba returer, för o sen bli stendött. Frampå eftermiddan började fisken jaga igen o det blev lite aktivitet på spöna. 7st 54-60cm i retur 2 st tappade fiskar varav ena fisken va en 3-4 kilos lax...när jag höll på o plocka ner stället tog det på ett ytspö o jag kunde håva o returnera en kanonfin vildöring runt 5kg.Idag va farsan med i båten o vi höll oss i princip samma område där fisken nappat dan innan, segt med endast några rejäla gäddor o några ryck o släpp.Dagen avslutades med att vi tappade en riktigt stor öring precis vid båtkanten pga linbrott!!! Stolpe ut blev facit för dom har två dagarna...Bra fiskeväder med frisk ostlig vind o mulet, men vad hjälpte det! Bara bryta ihop o komma igen!

3 kommentarer:

Ternbom sa...

Om du vill måla lite röda och svarta prickar på några drag är det bara o hojta, jag kan ge tips på gångbara färgnummer. :)

Kapten Kratro sa...

Det tackar vi för Ernst! Dom funkar ju uppenbarligen:)Kan se framför mig när du står barfota i garaget, lackerar vobbler med ena handen o gör Julgrupper med den andra!:)

Ternbom sa...

Spot on! =)
http://www.ernstkirchsteiger.com/citat/index.php